Maatschappelijk ondernemerschap
Een nieuwe A2, met allure
Het mooie van de bekendheid die Public SPACE inmiddels heeft, is dat we ook spontaan worden benaderd met nieuwe maatschappelijke initiatieven. Ons gedachtegoed is bekend, onder andere via ons manifest van begin 2007 en de grote media aandacht daarover. De laatste jaren probeer ik ook de maatschappelijke praktijk dichterbij te halen, door ons onderzoek naar maatschappelijk leiderschap, maar ook door initiatiefnemers als gast bij de Denktank te halen en hen daardoor ook te steunen. Zo sprak ik in juli 2008 op hun verzoek met de initiatiefnemers van een ‘landmark’ bij de A2 door Maastricht.
Het idee van meer allure, ambitie en de markering daarvan met landmarks stamt uit ons manifest, zij voerden dat verder voor hun situatie. De A2 zal worden ondertunneld, wat is er nu mooier om voor de automobilist aan het begin daarvan een markering aan te brengen waardoor ze goed beseffen dat ze door Maastricht rijden, het land verlaten en Europa binnenrijden? Symboliek en Allure ineen. Ook nog een goede mogelijkheid na te denken over de identiteitvraag: wat maakt dat stuk van Limburg zo uniek en waardevol? Het zal worden vervolgd met een conferentie. Public SPACE beoogt daar zeker bij te zijn.